Veel mensen hebben nog echt behoefte aan telefonisch contact en als je telefoon dan niet op kunt nemen, omdat je zelf even met een andere klant bezig bent óf te druk bent met je werk, is dit natuurlijk niet goed voor de eerste indruk. In dit artikel lees je waarom een telefoondienst onmisbaar is voor jouw bedrijf!

Tijd tekort
Klanten bellen op een moment dat hen goed uitkomt, maar het komt jou misschien niet altijd even goed uit. Met een telefoonservice ben je altijd bereikbaar voor je klanten. Kun je een keer de telefoon niet beantwoorden krijg je een notitie binnen en dan kun je de klant terugbellen in de tijd die je over hebt. Ook heeft een telefoonservice meestal langere openingstijden dan de normale kantoortijden. Zo wordt een klant, die bijvoorbeeld een noodsituatie buiten kantoortijden heeft, altijd netjes te woord gestaan.

Goede service voor je klanten
Een heel groot voordeel van het gebruikmaken van een telefoonservice is dat de klant altijd iemand aan de telefoon krijgt. Als de klant bijvoorbeeld een dringende vraag wilt stellen, dan is het natuurlijk belangrijk dat de telefoon opgenomen wordt. Zo zul je een klant behouden en hierdoor meer klanten krijgen omdat klanten in hun omgeving over jouw bedrijf gaan praten.

Kostenbesparing
Een telefoonservice is een stuk goedkoper dan zelf een telefoniste in dienst nemen. De telefoniste moet je per uur betalen, ook al zou ze even niets te doen hebben, terwijl je een telefoonservice alleen betaalt als er ook echt gebeld wordt. Een aanzienlijke besparing dus! Ook is een telefoonservice nooit ziek of op vakantie! Het geld dat je daarmee verdient kun je weer in je bedrijf investeren!

Flexibel
Bij een telefoonservice hoef je niet altijd je telefoon door te schakelen, je kunt dit ook een deel van de dag doen. Je kunt de telefoon doorschakelen wanneer het jou uitkomt. Maar ook kun je een telefoonservice gebruiken als back-up. Als je zelf meer dan een telefoontje op hetzelfde moment krijgt, kun je dus doorschakelen naar de telefoonservice. Handig want daardoor hoef je de klant die je aan de lijn hebt, niet te onderbreken én je mist het andere belletje ook niet.

Op je eigen kracht focussen
Dat is waar het in het ondernemen om draait: focus houden. Als je het telefoonverkeer uitbesteedt bepaal jij zelf je focus! Je kunt belnotities rangschikken op prioriteit en zo bepaal je dus zelf wanneer je moet terugbellen.

Nieuwsgierig geworden na het lezen van dit artikel? Ontdek de voordelen van Tel en Tel! Neem contact met ons op via 0411 650600