Onderbrekingen tijdens het werken is juist goed voor uw medewerkers

‘Hé, hoe was je weekend? Heb jij die ene serie nog gekeken?’ ‘Heb je even de tijd want ik heb een dringende vraag.’

 Onderzoek toont dat de gemiddelde werknemer per elf minuten wel eens onderbroken wordt.

Onderbroken worden heeft zeker nadelen. Telefoontjes en vragen zorgen voor verhoogde stress en vermindering van energie. Daarnaast zijn sociale contacten op de werkvloer wel belangrijk. Medewerkers krijgen daardoor het gevoel erbij te horen. Wat de betrokkenheid bij uw organisatie verhoogd.  

Mensen zijn nu eenmaal sociale wezens die behoefte hebben om met anderen om te gaan. We merken nu vooral met het thuiswerken dat medewerkers productiever zijn omdat ze niet snel gestoord worden, maar ze missen wel de gezelligheid om even met een collega te kletsen. Want hoe fijn is het om even niet met werk bezig te zijn. Sociale interactie met een ‘onderbreker’ kan dus ook zorgen voor meer verbondenheid en dat leidt tot meer werkplezier.

Tel en Tel snapt dat onderbrekingen bij het werk hoort, maar dat dit niet al te vaak voor moet komen. Daarom kunnen wij voor u uw telefoongesprekken aannemen zodat uw medewerkers door kunnen blijven gaan met waar zij goed in zijn.

Offerte aanvragen Offerte aanvragen