Steeds meer zaken gebeuren tegenwoordig online. Bedrijven hebben vaak een chatfunctie op de website of zijn bereikbaar via WhatsApp. Ook hoort u de term ‘belangst’ steeds vaker voorbijkomen. Telefonisch klantcontact is dus helemaal niet meer relevant, zou u zeggen. Toch is niets minder waar.
Telefonisch contact met klanten brengt verschillende voordelen met zich mee. Zo weet een klant tijdens een telefoongesprek dat u al uw aandacht aan hem of haar besteedt. Dit resulteert in een prettige persoonlijke interactie, wat veel mensen nog steeds belangrijk vinden.
Verder is telefonisch klantcontact een zeer efficiënte manier om problemen op te lossen. Door middel van een persoonlijk gesprek kunnen klanten hun probleem eenvoudig uitleggen en worden misverstanden zo veel mogelijk voorkomen.
Als laatste zorgt telefonisch contact voor meer klantloyaliteit. Door persoonlijk met klanten in gesprek te gaan, voelen zij zich meer verbonden met uw bedrijf. Hierdoor is de kans groter dat ze langer klant blijven.
Al met al is telefonisch klantcontact nog steeds heel belangrijk. Bij Tel & Tel begrijpen we dat u als ondernemer niet altijd tijd heeft om klanten telefonisch te woord te staan. Wij zijn er dan ook om je hierbij te helpen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Plan dan een gratis en vrijblijvend adviesgesprek in.
